Po całym dniu pracy wracasz do domu i jedyne o czym marzysz to sen? Kiedy jednak kładziesz się do łóżka kręcisz się z boku na bok przez godzinę, nie możesz sobie znaleźć miejsca i sen przychodzi z trudem. Brzmi znajomo? Wiele osób ma ten sam problem. Po godzinie męczącego kręcenia się w łóżku niektórzy decydują się na szklankę ciepłego mleka, uspokajające zioła, medytację, czy inne praktyki ułatwiające zaśnięcie. Trzymając się jednak powiedzenia, że „lepiej zapobiegać, niż leczyć” sa osoby, które preferują inne rozwiązania – odpowiednie wyciszenie przed snem zapewni ci spokój przez całą noc!

Problemy z zasypianiem: uciążliwe zmartwienie

O potencjalnych problemach z zasypianiem warto pomyśleć jeszcze przed położeniem się do łóżka. Po stresującym, długim dniu jedną z najlepszych rzeczy jakie można zrobić i tym samym zapewnić sobie dobry sen jest wzięcie długiej kapieli w gorącej wodzie. Gorąca woda otulająca twoje ciało zapewni ci idealne wyciszenie przed snem – rozluźni mięśnie, pomoże pozbyć się ewentualnych mikrourazów, czyli tak zwanych „zakwasów”, rozluźni sztywność w kręgosłupie i napięcie ścięgien. Czterdziestominutowa kąpiej w gorącej wodzie dobrze wpływa również na układ krążenia i pobudza metabolizm oraz pomaga zwalczać infekcje. Dzięki takiej „kuracji” przed snem możesz oczyścić drogi oddechowe, spać i oddychać spokojniej. W trakcie kąpieli należy pamiętać o odpowiedniej temperaturze wody, która powinna oscylować w granicach 38 – 40 stopni Celsjusza, chłodniejsza woda może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, gorętsza – może poparzyć skórę. Dobrym pomysłem jest też dodanie do wody ulubionych olejków eterycznych lub soli, które pomogą w procesie relaksacji. Taka chwila tylko dla ciebie potrafi poprawić nastrój i przygotować do dobrego, spokojnego snu.

Wyciszenie przed snem

Picie wody mineralnej również pomaga w spokojnym śnie. Ciepłe mleko, popularnie stosowane na problemy z zasypianiem, a zwłaszcza mleko pasteryzowane ogólnie dostępne w sklepach, ma działanie zakwaszające organizm. Zakwaszenie organizmu może skutkować pogorszonym samopoczuciem czy też spowolnieniem regeneracji komórek. Zamiast tego napoju przed snem lepiej jest wypić szklankę letniej, mineralnej wody. Ciepła woda rozpływająca się po ciele rozgrzeje i sprawi, że ogarnie cię senność. Do ciepłej wody warto też dodać plasterek cytryny. Taki napój wypity przed snem nie tylko pomoże się wyciszyć, ale też, dzięki działaniu cytryny, podczas snu organizm będzie stopniowo oczyszczany z toksyn.

Przed snem nie pij zbyt dużo wody, bo będzie on przerywany częstymi wizytami w toalecie. Szklanka cieplej wody na godzinę przed snem nie powinna jednak stanowić dużego problemu, a może pomóc.