W dzisiejszym świecie coraz częściej zdarzają się stresujące sytuacje, podczas których musisz wystąpić przed grupa ludzi lub przeprowadzić rozmowę z szefem lub klientem. W takich momentach wiele może pójść nie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy i czasami bardzo łatwo spalić się ze wstydu. Przed stresującą sytuacją warto pomyśleć o odpowiednim nawodnieniu nawet, mimo że często woda bywa ostatnim o czy w takich sytuacjach myślimy.

Jak poradzić sobie podczas stresującej rozmowy: pamiętaj o wodzie

Podczas stresującej rozmowy, prezentacji lub innego wystąpienia warto jest mieć przy sobie szklankę lub butelkę wody mineralnej. Popijając wodę w trakcie rozmowy nie ryzykujesz, że zaschnie ci w gardle i ochrypniesz, co może z kolei sprawić utratę pewności siebie. Dzięki wodzie unikniesz również, tak niechcianej w takich sytuacjach, czkawki. Prezentując nowy projekt przed swoim szefem czkawka jest chyba jedna z najgorszych rzeczy, jakie mogłyby ci się przytrafić. Woda mineralna w zasięgu ręki przydaje się również w przypadku, kiedy znienacka dostaniesz ataku kaszlu – kilka łyków nawilży śluzówkę gardła i pozwoli ci znów normalnie oddychać i wrócić do rozmowy.

Zawarte w wodzie składniki mineralne takie jak magnez, sód, wapń i potas również mają pozytywny wpływ na to, jak przebiegnie ważna, stresująca rozmowa. Te mikroelementy mają bardzo dobry wpływ na funkcje myślowe. Odpowiednie nawodnienie pomaga się skupić, poprawia pamięć krótkotrwałą, rozumienie i inne funkcje kognitywne, tak niezbędne podczas pracy umysłowej. Już małe odwodnienie może powodować zaburzenia widzenia i koncentrację, osłabić koordynację wzrokowo-ruchową i opóźnić czas reakcji i rozwiązywania zadań, w tym również odpowiadania na skomplikowane pytania. Dobre nawodnienie wpływa dobrze na wyobraźnię i zdolność logicznego myślenia.

Weź ze sobą wodę: nie martw się stresem

Woda mineralna wpływa też pozytywnie na nastrój. Odpowiednia równowaga woda i mineralna pozwala na zachowanie dobrego samopoczucia i pewności siebie w momentach, kiedy najbardziej nam tego potrzeba, a jej brak może powodować wahania nastroju, senność, rozdrażnienie i niechęć do działania. Są to objawy, na które narażone są zwłaszcza osoby prowadzące siedzący tryb życia – praca w biurze, przy komputerze, częste podróże samochodem – w przypadku braku regularnego nawadniania.

Jeśli będziesz się zastanawiać jak poradzić sobie podczas stresującej rozmowy, pamiętaj: warto jest więc mieć przy sobie wodę. Nie tylko unikniesz w ten sposób suchości w gardle i czkawki, ale też innych przykrych dolegliwości fizycznych takich jak ból głowy czy senność. Dzięki wodzie poprawi się również twoja zdolność logicznego myślenia, szybkość reakcji, będziesz w stanie lepiej się skoncentrować i logicznie myśleć. Woda jest niezastąpionym pomocnikiem podczas stresujących sytuacji i nie zastąpią jej żadne napoje energetyczne.