Bardzo często nie wyobrażamy sobie obiadu bez szklanki naszego ulubionego napoju. Każdy lubi napić się przy jedzeniu czegoś innego. Jedni piją kompot, drudzy sok z wyciśniętych owoców, a jeszcze inni preferują zieloną herbatę. Niezależnie od tego jakie są nasze gusta, picie w trakcie posiłku może zmienić smak potraw, ale nie tylko. Może mieć to również wpływ na nasz organizm. A może warto zacząć pić przy posiłku samą wodę?

Jak napoje zmieniają smak potraw: czego unikać?

Są takie napoje, których warto unikać w trakcie jedzenia posiłku. Jest to spowodowane nie tylko tym, że gorzej odczuwamy smak potraw, ale także tym, że to co pijemy może niekorzystnie wpływać na nasz organizm. Lista niewskazanych napojów jest długa, a najważniejsze z nich to: czarna herbata, kawa, sklepowe nektary i napoje owocowe, gazowane napoje. Herbata i kawa sprawią, że pokarm nie będzie dobrze trawiony, oraz wchłanianie niektórych składników pokarmu przyjdzie naszemu organizmowi z trudem. Sklepowe nektary i napoje typu cola mają w swoim składzie ogromne ilości cukru, posiadają barwniki i konserwanty, dodatkowo gazowane produkty powodują powstawanie wzdęć i gazów.

Woda do posiłku: dlaczego to dobry wybór

Jeśli chodzi o odczuwanie jak najlepszego smaku potraw znajdujących się na stole, woda mineralna jest idealnym napojem do posiłków. Krąży wiele głosów, że picie wody podczas posiłku szkodzi naszemu organizmowi. Co prawda, duża ilość może przyczynić się do rozrzedzenia kwasów żołądkowych, ale całkowity brak płynów nie jest również dla nas korzystny. Ważne jest, aby pić z umiarem, małymi łykami, wtedy nic nam ze strony wody nie zaszkodzi. Ten sam smak posiłku to nie jedyny plus. Dodatkowo woda mineralna posiada takie minerały jak magnez, potas lub sód, które są odpowiedzialne za wiele czynników w naszym organizmie. Oprócz tego picie wody pomaga kontrolować wagę, między innymi dlatego, że nie ma kalorii. Dlatego wśród szerokiego wyboru napojów do obiadu, to właśnie woda wypada najbardziej korzystnie.

Spośród szerokiego wachlarza napojów znajdujących się na półkach sklepowych, które spożywamy w trakcie posiłku, najzdrowszym jest niegazowana woda mineralna. Przede wszystkim dzięki naturalnemu pochodzeniu i zawartym w wodzie składnikom mineralnym, wybór ten jest najbardziej dla nas korzystny, a smak potraw jakie przyrządziliśmy, przy szklance wody pozostaje ten sam. Jest to bardzo ważne, nie tylko ze względu na nasze kubki smakowe, ale także ze względu na nasz organizm, dla którego sprawą priorytetową jest dobre zdrowie.