Każdy sportowiec chce być coraz lepszy. Coraz lepsze wyniki są najlepszą motywacją do dalszego uprawiania sportu. W przypadku, gdy chcemy osiągać lepsze rezultaty w bieganiu, bardzo ważnym czynnikiem poprawiającym nasze dotychczasowe osiągnięcia jest odpowiednie nawodnienie. Oczywiście zdrowa dieta też jest ważna, ale zapotrzebowanie na płyny przed, w trakcie i po wysiłku fizycznym jest głównym bodźcem dającym nam większe możliwości w poprawianiu naszych wyników.

Nawodnienie a poprawa kondycji: dlaczego to takie ważne?

Podczas intensywnego wysiłku fizycznego człowiek przez pocenie się traci sporo wody i cennych składników takich jak magnez, wapń, żelazo, sód lub fluor. Praca naszych mięśni jest zależna od tego w jakim stopniu dostarczamy do naszego organizmu odpowiednie minerały. Magnez jest odpowiedzialny za budowę komórek mięśni, a jego brak powoduje skurcze. Wapń wpływa na odpowiednie przesyłanie sygnałów nerwowych. Fluor dba w organizmie o zdrowe i mocne kości, które dla każdego sportowca muszą być jak najzdrowsze. Niedobór sodu, przyczynia się do złego samopoczucia i osłabienia organizmu. Żelazo uczestniczy w transporcie tlenu do komórek, a źle dotlenione komórki mięśni na pewno nie dadzą lepszych efektów w sporcie. Woda mineralna posiadająca te pierwiastki, w skuteczny sposób może zadbać o uzupełnienie wcześniej straconych makro i mikroskładników. Bez regularnego uzupełniania płynów i zawartych w nich pierwiastków, nasze wyniki mogą spadać.

Wyniki i forma: waż się codziennie!

W codziennych treningach, powinniśmy korzystać również z wagi. Ważenie przed i po treningu może wiele nam powiedzieć o naszym organizmie i pozwoli na ustalenie w jakim stopniu nasz organizm się męczy. Przede wszystkim wyniki ważenia przed i po treningu określą jak dużo wody jest wydalane z naszego ciała przez cały trening oraz o ile będziemy musieli ją uzupełnić. Jest to szczególnie ważne, ponieważ zbyt mała ilość uzupełnianych płynów sprawi, że będziemy mieli niedobór cennych pierwiastków, co wiąże się z coraz gorszym samopoczuciem i brakiem poprawy naszych sportowych wyników.

Zapotrzebowanie na płyny w sporcie jest nieodzownym elementem w poprawianiu wyników. Straty wody podczas wysiłku, powinny być regularnie uzupełniane. Każdy sportowiec niezależnie od wieku chce być szybszy, sprawniejszy, wytrzymalszy. Nie da się tego osiągnąć bez odpowiedniego dla siebie nawodnienia organizmu. Złe samopoczucie i osłabienie organizmu to znak, że jesteśmy źle nawodnieni, a to prowadzi tylko do regresu wyników. A nie ma niczego gorszego niż brak satysfakcji ze sportu, który uprawiamy przez całe życie.