Człowiek od początku swojego istnienia zawsze ma styczność z wodą. Jest wręcz na nią skazany. Choć coraz częściej sięgamy po butelkę ulubionej wody, w dalszym ciągu nie jesteśmy nauczeni nawyku jej picia. Dla porównania, nawyk picia kawy wszedł nam w krew, a tej prostej czynności jeszcze nie możemy sobie przyswoić. Niesie to ze sobą pewne konsekwencje dla naszego ciała jak i umysłu, których wolelibyśmy w codziennym życiu uniknąć.

Nawyk picia wody: dlaczego jest ważny?

Człowiek w 70% składa się z wody. Nawet 1-2% spadek poziomu wody powoduje odwodnienie, a nasz organizm nas o tym informuje w postaci pragnienia. Wpływa to niekorzystnie na nas, ponieważ w przypadku odwodnienia nasza koncentracja jest gorsza, czujemy się osłabieni i mamy problemy z pamięcią krótkotrwałą. Oprócz tego woda posiada wiele minerałów. Szczególnie bogata w minerały jest woda mineralna, której skład zawiera sporo magnezu, potasu, sodu, wapnia lub żelaza oraz wielu innych substancji podrzędnych i mikroskładników. Są one odpowiedzialne za sprawne funkcjonowanie mózgu, mięśni, jak i układu nerwowego. Dlatego codzienne nawodnienie zapewni odpowiedni poziom wody w ciele i jednocześnie dostarczy nam składniki, których potrzebuje nasz organizm.

Systematyczność w szklance: jak nad tym pracować?

Sposobów na wyrobienie w sobie nawyku picia wody jest wiele. Bardzo często nie pijemy wody, ponieważ nie odpowiada nam jej smak, dlatego warto poświęcić trochę czasu i znaleźć dla siebie tę właściwą. Jeśli taką znajdziemy, z przyjemnością będziemy po nią sięgali. Przede wszystkim ważne jest, aby butelka była dla nas widoczna. W ciągu dnia możemy zwyczajnie o niej zapomnieć, ale gdy zostawimy ją w widocznym miejscu, z pewnością częściej się jej napijemy. Skutecznym sposobem może się również okazać naklejenie karteczki na lustrze w łazience lub na lodówce z napisem „Pamiętaj o wodzie”. Jest to sposób dla szczególnie zapominalskich. Do częstszego sięgania po wodę mogą nas również zachęcić owoce z dodatkiem mięty. Poprawi to smak wody i doda jej orzeźwiającej nuty. Tak samo postęp technologiczny może okazać się dobrym sprzymierzeńcem. Zainstaluj aplikacje na swoim telefonie, która zadba o tym abyś nie zapomniał o tym kiedy i ile wypić wody.

Wyrabianie nawyku picia wody dla jednych przychodzi z łatwością, dla drugich z wielkim trudem. Dzięki zastosowaniu powyższych metod sprawa może być prostsza niż nam się wydaje. Każdy z pewnością znajdzie idealny sposób, ponieważ do wyboru są te tradycyjne oraz nowoczesne, dlatego nie ważne ile masz lat, już dziś i ten nawyk może wejść ci w krew. A wszystko zależy właśnie od nas!