Niskie ciśnienie stało się już prawie chorobą naszej cywilizacji. Zmęczenie, senność, zmarznięte stopy i dłonie, są typowymi objawami zbyt niskiego ciśnienia. Oprócz tego możemy mieć napady nudności, a nawet omdleń. W przypadku gdy nasze ciśnienie jest poniżej 90/60 mm Hg, możemy mówić o hipotonii. Ale są skuteczne metody, które pomogą nam ze zbyt niskim ciśnieniem i brakiem energii w pracy. Czy woda również się do nich zalicza?

Niskie ciśnienie i zmęczenie: 3 rodzaje hipotonii

Niedociśnienie tętnicze może przejawiać się w trzech postaciach: pierwotnej, ortostatycznej i wtórnej. Postać pierwotna najczęściej występuje u osób młodych lub w wieku średnim, które nie są aktywne fizycznie i są narażone na stres, a najczęściej objawia się bólami głowy lub zmarzniętymi stopami i rękami. Ortostatyczne objawia się gdy w momencie szybkiej zmiany pozycji dochodzi do zaburzeń regulacji krążenia, przez co mamy mroczki przed oczami. A hipotonia wtórna jest spowodowana wieloma czynnikami. Są to między innymi choroby układu nerwowego, niedoczynność tarczycy lub zmniejszona ilość pompowanej krwi. Dlatego możemy odczuwać, że brakuje nam sił w pracy i zrealizowanie jakiegoś projektu staje się niemożliwe.

Na zwolnionych obrotach: czy woda pomoże?

Z hipotonią można walczyć. Najszybciej podniesiemy sobie ciśnienie pijąc kawę, ale nie jest to najzdrowsze rozwiązanie ze względu na utratę magnezu i wapnia. Natomiast skutecznym rozwiązaniem i w dodatku zdrowym jest picie wody. Im więcej wody dostarczamy do naszego organizmu, tym większe jest ciśnienie w naszej krwi. Jeśli zaczniemy pić 2 litry wody dziennie, z pewnością poprawimy w ten sposób ciśnienie. Jeszcze lepszym rozwiązaniem dla naszego organizmu jest połączenie picia wody z aktywnością fizyczną. Sport wymaga od nas sporego wysiłku i tracimy przez ten wysiłek dużo wody i ważnych witamin, ale jednocześnie ruch pobudza krążenie i sprawia że mamy więcej energii. Przy dobrym treningu i utrzymaniu płynów w organizmie, zadbamy o dobre samopoczucie i energie potrzebną do pracy.

W walce z hipotonią skuteczną metodą może być picie wody, które pobudza naszą krew do lepszego ciśnienia. Połączenie picia wody i aktywności fizycznej może dać nam jeszcze lepsze efekty. Są to metody które wymagają od nas regularności i wysiłku, ale za to nie kosztują wiele pieniędzy. Warto też zbadać się u swojego lekarza, który stwierdzi czy rzeczywiście mamy niedociśnienie tętnic oraz podpowie jaki jej rodzaj nas gnębi. Nasze zdrowie jest najważniejsze i gdy nie chcemy być wiecznie zmęczeni i mało efektywni w pracy, musimy o siebie zadbać. Dlatego, to w jakim stopniu będziemy dobrze się czuli zależy tylko od nas.