Zdrowe gotowanie wymaga od nas, abyśmy zadbali o każdy szczegół. Nie ma gotowania bez wody, jest ona nieodzownym składnikiem w codziennym przygotowywaniu dań. Do pichcenia możemy z powodzeniem używać wody źródlanej lub kranowej. Natomiast woda mineralna już taka dobra przy gotowaniu nie jest. Jest to spowodowane kilkoma czynnikami. Jakimi? I którą wodę wybrać?

Woda w zdrowej kuchni: źródlana i mineralna

Woda źródlana i mineralna różnią się od siebie przede wszystkim stopniem zmineralizowania. Jest to główna cecha, przy doborze odpowiedniej wody do gotowania. Woda źródlana jest zdecydowanie mniej zmineralizowana niż woda mineralna, przy czym nie jest to jej wadą, ale zaletą. Dzięki temu możemy jej używać zarówno do picia, gotowania lub do celów higienicznych. Z kolei woda mineralna, posiada sporą dawkę składników mineralnych. Najczęściej możemy spotkać wody mineralne z wysokim wskaźnikiem magnezu, wapnia lub sodu. Sole mineralne wytrącane podczas obróbki termicznej, są nieprzyswajalne dla ludzkiego organizmu, dlatego nie jest ona dobra do gotowania.

Woda w kuchni fit: jaką wybrać

Najbardziej popularną wodą w przygotowywaniu dań jest kranówka, która może nam przeszkadzać wyłącznie przez swój metaliczny posmak lub chlor, który zapobiega zanieczyszczeniom. Aby i ten szczegół nie przeszkadzał nam w lepszym poznawaniu smaku potraw, możemy zakupić odpowiedni filtr do wody, który skutecznie pozbędzie się tego problemu. To co najczęściej jest wybierane, nie zawsze jest też najlepsze. Woda źródlana nie potrzebuje żadnej obróbki. Są to wody wybierane z najlepszych czystych źródeł i nie trzeba ich przegotowywać, dlatego są idealne do gotowania. Dzięki walorom jakie ma woda źródlana, smak wszystkich potraw jest naturalny, a sam smak wody jest niewyczuwalny. Dodatkowo woda źródlana jest najczęściej wybierana przy gotowaniu dań dla dzieci, właśnie dzięki jej świeżości i czystości.

Aby nasz potrawy były jak najlepsze, nie możemy zapomnieć o odpowiednim wybraniu wody do gotowania. Ze względu na wysokie zmineralizowanie woda mineralna nie nadaje się do codziennych czynności w kuchni. Natomiast woda z kranu w znacznej mierze nadaje się do gotowania. Oczywiście, jeśli nie chcemy, aby przeszkadzał nam metaliczny posmak, warto zakupić filtr, który albo będzie znajdował się bezpośrednio przy kranie, albo zwyczajnie wybierzemy dzbanek z filtrem. Najlepszym z możliwych wyborów jest woda źródlana, która swoim niskim zmineralizowaniem oraz czystym źródłem, sprawi, że smak potraw pozostanie ten sam, a my będziemy mieli pewność, że danie, które przygotowaliśmy jest w stu procentach zdrowe.