W dzisiejszych czasach wybór odpowiedniej wody jest trudny – od zwykłej wody z kranu aż po drogie wody z półek sklepowych. O wodzie nie myślimy już tylko wtedy, gdy chce nam się pić, ale też kiedy gotujemy dla siebie czy też naszych bliskich. Jest wiele opcji, które potencjalnie wydają się być rozsądne i dobre dla organizmu, jednak warto pamiętać, że nie zawsze należy ufać reklamom.

Wybór wody do gotowania: to warto wiedzieć

Osoby, które lubią gotować i są „kulinarnie świadome” mają na pewno dziesiątki swoich ulubionych i wypróbowanych przepisów, które zawsze się sprawdzają. Na pewno większość z tych przepisów zawiera w sobie wodę, która jest przecież nieodzownym składnikiem prawidłowego funkcjonowania organizmu. Kiedy gotujesz makaron, ziemniaki, lub nawet dodajesz wodę do sosu sałatkowego czy zastanawiasz się jak jej jakość może wpłynąć na smak twoich potraw? Jeżeli twoja odpowiedź brzmi „tak”, to jesteś w mniejszości. Wbrew pozorom bardzo mało osób jest świadomych tego jak mineralna zawartość wody wpływa na smak i ogólny odbiór jedzenia. Większość osób wie tylko, że jeżeli woda jest „twarda” to podczas gotowania wytrąca się z niej tak zwany „kamień” i osoby te skłaniają się czasem do gotowania w butelkowanej wodzie mineralnej. Nie jest to jednak dobry pomysł. „Twarda woda” oznacza tyle, że jest w niej zawartych bardzo dużo elementów mineralnych takich jak sód, magnez, chlor i inne tak więc wodę mineralna również można uznać za „twardą”, zwłaszcza wody wysokomineralizowane. W takiej wodzie można wyczuć metaliczny posmak, spowodowany właśnie wysoką zawartością minerałów.

Jaka woda do garnka: wybierz najlepszą

Do gotowania polecana jest, zatem woda „miękka” i w tej kwestii nikt się nie sprzecza. Woda „miękka” może to być zwykła woda z kranu, która, według polskich naukowców, jest coraz lepsza i nie ma powodu obawiania się jej. Kranówka jest wielokrotnie filtrowana i uzdatniana tak więc nie powinna być szkodliwa pita nawet prosto z kranu. Niektórzy z nas nie lubią jednak jej smaku i szukają innych rozwiązań w kuchni. Wybór wody do gotowania powinien być jednak przemyślany. Te osoby, zanim sięgną po wodę butelkowaną, powinny pamiętać o tym, żeby sprawdzić zawartość znajdujących się w niej minerałów. Najlepsza spośród wód butelkowanych do gotowania jest woda źródlana, albo wody o niskim stopniu mineralizacji. Dzięki tym wodom twoje potrawy nie będą miały metalicznego posmaku, co mogłoby mieć miejsce w przypadku użycia wody bogatej w minerały, i nadadzą przygotowanemu jedzeniu delikatności i miękkości.