Część z nas nie lubi długich podróży ze względu na to, że – niezależnie od wybranego środka transportu – źle się podczas nich czuje. Marne samopoczucie zrzucamy na karb samej jazdy i długości podróży, niewiele osób jednak zastanawia się nad tym, czy przyczyna nie leży przypadkiem w złych nawykach. Zanim zaczniesz narzekać przed kolejnym wyjazdem, poczytaj o tym, co łatwo możesz zmienić i ciesz się podróżą jak nigdy wcześniej 🙂

Złe samopoczucie w podróży: przejrzyj prowiant

Często, pakując torbę podręczną z jedzeniem w długą podróż, nie zwracamy uwagi na to, co tak naprawdę do niej wkładamy. Lądują w niej słodkie przekąski, słone paluszki, chipsy, wysokoprzetworzona żywność oraz gazowane napoje. W podróży roznosi cię energia? Możliwe, że jest to spowodowane nadmiarem cukru, którego w trakcie jazdy – autobusem, samochodem czy pociągiem – organizm nie jest w stanie spalić. Popijając wszelkiego typu niezdrowe przekąski słodzonymi napojami tylko pogarszamy sprawę, powodując w naszym ciele niekontrolowane wyrzuty insuliny. Taka huśtawka, to gwarancja tego, że albo będzie cię boleć głowa i nie będziesz mógł zasnąć, albo staniesz się nieznośnie ospały (i czytanie książek albo magazynów dla zabicia czasu nie będzie możliwe), albo będziesz mieć wrażenie, że nie możesz usiedzieć w miejscu. W każdym przypadku podróż będzie męcząca i nieprzyjemna.

Wygodna podróż: sztuka zamieniania

Złe samopoczucie w podróży możesz zwalczyć w bardzo prosty sposób – przede wszystkim nie lekceważ nawadniania, a słodkie napoje zamień na butelkę wysokozmineralizowanej wody mineralnej. Korzyści? Nie dostarczasz organizmowi nadmiernej ilości cukru, regularnie popijając wodę dbasz o to, by utrzymać ciśnienie krwi na dobrym poziomie i uniknąć opuchlizny spowodowanej długim i momotonnym siedzeniem. Sód zawarty w wodzie mineralnej pozwoli ci nie martwić się zmęczonymi i „zastanymi” mięśniami, dzięki magnezowi zniwelujesz zmęczenie, a dzięki potasow unikniesz osłabienia. To naturalny sposób na przyjemną podróż, który działa! Słodkie przekąski zamień na owoce, które wolno się psują – zabierz ze sobą jabłka i banany, a wybierając jedzenie przyjrzyj się etykietom – będzie o wiele lepiej!