Zdrowe odżywianie – selekcja komponentów odżywczych

Mamy kilka prostych reguł zdrowego żywienia, które wspomaga nam w utrzymaniu właściwej sylwetki ciała ludzkiego, nie jesteśmy w stanie bo zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, powinniśmy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy także czas w jakim spożywamy posiłki. Tu zdania są podzielone bo, kiedyś uważano, nawet mamy stare przysłowie Śniadanie jedz jak cesarz, obiad jak król a wieczerzę jak żebrak. Stare zabawne jednak i także ma sobie sporo prawdy. Teraz naukowcy uważają, ze musimy spożywać więcej posiłków jakkolwiek w mniejszej ilości. Z pewnością jest istotne aby posiłki były w właściwych porach dnia, żeby nie zaburzać regularności. Aktualnie w szeregu przypadków w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę żeby syty posiłek zjeść w pracy a nie wieczorem w domu. Nawołują też, by pic dużo wody jest ona albowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych stworzonego przez nas organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to zostanie pobrane z organizmu. Inne kompozycje są dla nas istotne albowiem dostarczają nam niezbędnych składników żywnościowych, witamin oraz są źródłem energii. 

Kompozycje odżywcze

Nie zapominajmy także o elementach kalorycznych. Do ważnych ingrediencji pokarmowych zaliczamy białka, węglowodany, lipidy, składniki mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym składnikiem budulcowym ludzkiego organizmu ludzkiego. Zawsze białko jednoczy się z cegiełkami. Cukry, jest to koronne źródło energii, stworzonego przez nas organizmu a naturalnie pokrywają je głównie artykuły pochodzenia roślinnego. Cukry można dostarczać także, w inny sposób na przykład poprzez słodycze jednakże pamiętajmy, że to jedynie puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
Aby dowiedzieć się więcej o nasionach CHIA i ich doskonałych właściwościach, kliknij tutaj: http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/ )

Prócz stereotypowych składników odżywczych, osoby potrzebujące dbać o zdrowy styl życia i jedzenia powinny zaciekawić się szałwią hiszpańską – więcej na temat tego pionierskiego składnika pokarmowego można przeczytać na stronie internetowej nasiona chia. 

Dlaczego należałoby stosować nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

obejmują nadzwyczaj ogromne ilości kwasów Omega-3 oraz Omega-6, które poprawiają pamięć oraz koncentrację

idealna mieszanka kwasów zezwala efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona polepszają wygląd cery, włosów oraz paznokci, dodatkowo znamiennie spowalniają proces starzenia

hartują układ kostny

błonnik zawarty w nasionach poprawia metabolizm i dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona pomniejszają cholesterol 

Jak dostrzega się, nasiona chia to bardzo dobry dodatek do diety oraz powszedniego stylu odżywiania dla każdego człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *